نصب سقف شیروانی

آلاچیق و لمبه نما
آلاچیق و لمبه نما
می 21, 2019
کفسابی
کفسابی
می 21, 2019
نصب سقف شیروانی
امتیاز ما

نصب سقف شیروانی

شرکت آریا نما آماده طراحی ساخت و نصب سقف شیروانی با متریال های مرغوب و جدید می باشد. اجرای کلیه خدمات شیروانی, نصب سقف شیروانی ویلاها در تمام مناطق تهران و اطراف تهران و شهرستانها با متریالهای داخلی و خارجی توسط شرکت آریا نما انجام میشود. با شرکت آریا نما در تماس باشید. همچنین دیگر خدماتی که این مجموعه ارائه می دهد، (شستشوی نماپیچ و رولپلاک نما و … می باشد.

جهت نصب سقف شیروانی و دادن سفارش بهتر است مقاله زیر را مطالعه نمایید و با اطلاعات بیشتری شروع به نصب نمایید.در مقاله زیر مزایا و معایب سقف شیروانی, مناسبترین رنگ برای سقف شیروانی,مدل های سقف شیروانی و … بیان شده است.

اطلاعات ارایه شده در این مقاله طبق تجربه چندین ساله مهندسین و افراد حرفه ای به نگارش در آمده است. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شود.

علت محبوبیت نصب سقف شیروانی به عنوان بام

سقف شیروانی به دلیل تنوع زیاد, هزینه پایین, سرعت نصب بالا, استفاده بهینه از مصالح ,زیبایی ,کاهش نفوذ سرما و گرما, سازگاری با شرایط آب و هوایی و همچنین سبک سازی ساختمان از نظر وزنی در بسیاری از شهرها و روستاها به عنوان پوشش سقف استفاده میشود. سبک سازی ساختمان ها با نصب سقف شیروانی و کاهش وزن ساختمان توسط سقف شیروانی باعث کاهش نیروی زلزله نیز میشود که ایمنی ساختمان را افزایش میدهد. سقف شیروانی قابل اجرا در همه مکان ها می باشد.

نصب سقف شیروانی به مراقبت های کمتری در مقایسه با نصب سقف های مسطح دارد و از این لحاظ از لحاظ اقتصادی بهینه تر می باشد. در کل میتوان گفت نصب سقف شیروانی از محبوبیت و اقبال عمومی بالایی در بین مردم برخوردار هستند.

محدودیت ها و معایب نصب سقف شیروانی

سیستم تهویه هوای نامناسب در سقف شیروانی یکی از معایب آن محسوب میشود که با نصب هواکش های مناسب میتوان این عیب را برطرف نمود. از دیگر مشکلات نصب سقف شیروانی ورود و نفوذ حشرات به سقف می باشد.برای جلوگیری از ورود حشرات به سقف شیروانی نیز باید درزهای سقف گرفته شود.

اقلیم هایی که در آنها نصب سقف شیروانی رواج دارد

معمولا نقاطی که سرد هستند و بارش های باران زیادی دارند از این نوع سقف ها استفاده میشود, تا از نفوز آب و سرما به خانه جلوگیری شود. در نصب سقف شیروانی از آهن و ورق های گالوانیزه استفاده میشود که بهترین پوشش سقف شیروانی است.

اهمیت نصاب ماهر برای نصب سقف شیروانی

استفاده از نصاب ماهر در نصب سقف شیروانی علاوه بر اینکه عمر سازه را بیشتر میکند باعث کاهش هزینه های نصب سقف شیروانی نیز میشود. کسانی که باتجربه هستند در زمینه نصب سقف شیروانی ورق ها را طوری نصب میکنند که از ورود آب به ساختمان جلوگیری شود و نیاز به آب بندی نمای ساختمان نباشد. همچنین نیروی کار مجرب باعث کاهش یا قطع هزینه های تعمیر سقف شیروانی در سال های آتی میشود.

نحوه نصب سقف شیروانی

سقف شیروانی انواع مختلفی دارد که بسته به نوع ساختار و نوع مصالح پوشش روی سقف ها هر کدام نیاز به زیرسازی خاص خود می باشد. سقف های شیبدار یکطرفه, دو طرفه, چندطرفه و مخروطی از انواع سقف های شیبدار می باشند.

مراحل نصب سقف شیروانی یا سقف های شیبدار

1. زیرسازی سقف شیروانی


جهت نصب سقف شیروانی برخلاف وزش باد باید باشد. نصب سقف شیروانی اصولا از پایین ترین نقطه سقف شیروانی انجام میشود. جهت آشنایی مراحل نصب سقف شیروانی و نکات لازم برای اجرا با ما در ادامه همراه باشید.

نصب سقف شیروانی به طوریست که اول باید دور فضا را با پروفیل چوبی یا فلزی یک کلاف ایجاد کنیم تا یک نشیمن مناسب برای زیرسازی سقف شیبدار آماده کنیم. این کلاف با اتصالات مناسب به اسکلت سازه وصل میشود تا به وسیله باد یا دیگر نیروها از اسکلت جدا نشود.
سپس برای نصب سقف شیروانی, بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را با توجه به نوع سقف شیبدار میسازیم و در محل مورد نظر قرار میدهیم. سپس جهت ایجاد شیب, پروفیل های جانبی را به پروفیل اصلی متصل میکنیم و تا پایان زیرسازی سقف شیروانی ادامه میدهیم.

2. پوشش روی زیرسازی سقف شیروانی


پس از اتمام زیرسازی برای نصب سقف شیروانی با استفاده از مصالح مناسب پوشش نهایی را میپوشانیم. مصالح پوششی از جنس چوب یا فلز و یا مصالح دیگری میتوانند باشند.

3. پوشش تکمیلی و نهایی سقف شیروانی

در مرحله آخر نصب سقف شیروانی باید پوشش نهایی انجام شود. برخی از این پوشش ها نیاز به لایه عایق رطوبتی با استفاده از مصالح دیگر را دارند و برای برخی دیگر میتوان با نوعی همپوشانی روی یکدیگر قرار داد تا ایجاد عایق کنند.

نکته: برای نصب سقف شیروانی در ویلاها رعایت این نکته مهم است که متریال انتخاب شده بسیار زیبا باشد و با استایل ویلا همخوانی داشته باشد. در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی نیز امر بسیار مهمی است.

قیمت نصب سقف شیروانی

قیمت نصب سقف شیروانی بسیار متنوع و متغیر است. هزینه نصب سقف شیروانی بر اساس مواد و متریال های به کار رفته برای شیروانی و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف سقف شیروانی و همچنین مساحت مکان مورد نظر محاسبه میشود. در این میان کار با شرکت معتبری که دارای نیروی متخصص و با تجربه برای نصب سقف شیروانی را دارا باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از نصاب های مجرب باعث افزایش طول عمر سازه و کاهش هزینه برای نصب سقف شیروانی میشود. شرکت آریا نما علاوه بر نصب سقف شیروانی تعمیرات سقف شیروانی را نیز انجام میدهد که بسنته به نوع تعمیر قیمت محاسبه میشود. جهت اطلاع دقیق تر از قیمت نصب سقف شیروانی و سفارش نصب سقف شیروانی با ما در تماس باشید.

انجام کلیه امور نصب سقف شیروانی توسط شرکت آریا نما با 10 سال گارانتی ضمانت می باشد.

انواع سقف های شیروانی

در مجموع دو نوع سقف شیروانی داریم: سقف دو طرفه با شیب تند و سقف چهار طرفه با شیب کم. اما در واقع دسته بندی سقف های شیروانی بر اساس جنس مصالح شیروانی تعیین میگردد که بنا به مزایا و معایب معرفی شده زیر برای هر کدام از انواع سقف شیروانی و درخواست مشتری, نصب سقف شیروانی توسط شرکت ما انجام میشود.

  • نصب سقف شیروانی با طرح سفال
  • نصب سقف شیروانی با شینگل
  • نصب سقف شیروانی با سفال
  • نصب سقف شیروانی با سفال طبرستان
  • نصب سقف شیروانی با دکرا
  • نصب سقف شیروانی با آندولین
  • نصب سقف شیروانی با ایرانیت

نصب سقف شیروانی با سفال

نصب سقف شیروانی با سفال, ورق مناسبی برای پوشش سقف شیروانی محسوب میشود که اخیرا محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مزایای نصب سقف شیروانی با سفال: وزن کم, مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی, قیمت مناسب, عمر بالا, عدم فرمگیری بر اثر گرمای خورشید و رطوبت, زیبایی و استحکام, زمان نصب کوتاه.

نصب سقف شیروانی با سفال طبرستان

این توع سفال با خاک روی ساخته شده است و بیشتر برای ویلاها و خانه ها استفاده می شود.سفال طبرستان سازگار با محیط زیست است و هیچگونه آسیبی برای محیط زیست ندارد.از مزایای نصب سقف شیروانی با سفال طبرستان: زیبایی و استحکام, مقاوم در برابر نور و گرمای خورشید, مقاوم در برابر آتش,مقاوم در برابر شرایط جوی, دوام بالا.

نصب سقف شیروانی با دکرا

از پیشرفته ترین مصالح برای نصب سقف شیروانی میتوانیم به دکرا اشاره کرد.دکرا با تکنولوژی و علم روز تولید شده است و بیشتر برای آلاچیق و سقف های شیبدار استفاده میشود. مزایای نصب سقف شیروانی با ورق دکرا: عمر بالا, نصب آسان و سریع, مقاوم در برابر شرایط جوی, مقاوم در برابر نور خورشید, مقاوم در برابر تغییر رنگ, بی نیاز از عایق کردن, قابل اجرا برای همه سقف ها.

نصب سقف شیروانی با شینگل

قیر پلیمری برای ساختن شینگل استفاده شده است و گرانول معدنی برای پوشاندن سطح شینگل استفاده میشود. از مزایای نصب سقف شیروانی با شینگل: مقاوم در برابر شرایط جوی, انعطاف پذیری بالا, داشتن ایزولاسیون, فرم گیری آسان در سطوح شیب دار و قوس های مختلف, انعکاس نور, فاقد مواد آلاینده, سبک.

نصب سقف شیروانی با آندولین

آندولین ورقی با مقاومت بالا برای نصب سقف شیروانی می باشد. در آندولین از الیاف خالص استفاده شده است. آندولین هنگام تولید از پایه رنگ آمیزی شده استفاده میکند به همین دلیل دچار زنگ زدگی و یا تغییر رنگ نمیشود. از مزایای نصب سقف شیروانی با آندولین: استحکام بال, تنوع رنگی, تغییر نکردن رنگ, مقاوم در برابر شرایط جوی, عایق صوتی, سبک بودن.

انتخاب رنگ برای نصب سقف شیروانی

انتخاب رنگ سقف شیروانی مرتبط با سلیقه شخصی است اما میتواند کمی هوشمندانه انتخاب شود و با توجه به خصوصیت رنگ ها گزینه مناسب انتخاب گردد. مثل انتخاب رنگ نارنجی برای سقف شیروانی نشان دهنده فضای سرگرم کننده و تفریحی می باشد.

یکی از نکاتی که باید در خانه های شیروانی به آن توجه کرد، موضوع رنگ نما آن است. رنگ ها در صورتی که در ترکیب مناسبی به کار نرفته باشند، جلوه مناسبی نخواهند داشت.

ورق های پی وی سی برای نصب سقف شیروانی

ورق های pvc بر اساس پژوهش های فراروان مهندسان پلیمر ساخته شده است و محصول کاملا مدرنی می باشد. در معماری اروپایی و معماری نوین از این نوع ورق ها برای سقف شیروانی استفاده می شود. ورق های pvc از پلیمر پی وی سی و اکریلیک ساخته شده است. این ورق ها برای سقف های شیروانی بسیار مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی و گرما و تغییرات آب و هوا دارد.

چند نکته مهم و کلیدی برای نصب سقف شیروانی

داشتن تجربه برای نصب سقف شیروانی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. اگر سقف شیبدار به درستی نصب نشوند, به خوبی آببندی نمیشوند و خیلی زود آب نفوذ میکند به داخل ساختمان. دلیل نفوذ آب به داخل برای سقف شیروانی:

  1. نداشتن همپوشانی لازم و مناسب سقف
  2. بستن پیچ ها در جای غلط هنگام نصب سقف شیروانی

آهن کشی سقف شیروانی

آهن کشی سقف شیبدار باعث زیبایی سقف شیروانی میشود. آهن کشی سقف شیبدار یکی از مهمترین اقدامات قبل از نصب سقف شیروانی می باشد.

نمونه کارهای آریا نما در نصب سقف شیروانی

نحوه نصب سقف شیروانی

نصب سقف شیروانی

نمونه کار های مجموعه آریانما، به این موارد محدود نمی شود. شما می توانید با بررسی دیگر صفحات، نمونه کار های مجموعه آریانما را در حوزه رنگ نما و موارد دیگر فعالیت در حوزه نما، مشاهده نمایید.

نصب سقف شیروانی

نصب سقف شیروانی

نصب سقف شیروانی

نصب سقف شیروانی

نصب سقف شیروانی

نصب سقف شیروانین

تماس با ما