نماشویی در تهران

خدمات نمای ساختمان
خدمات نمای ساختمان
می 21, 2019
نماشویی ساختمان با داربست
شستشو نما با طناب در تهران
می 4, 2020
انجام خدمات نماشویی در تهران

انجام خدمات نماشویی در تهران

امتیاز ما

نماشویی

نماشویی یا همان شستشوی نما یکی از خدمات بسیار پر کاربرد است که امروزه در تهران، کرج و سایر شهر ها به یک امر ضروری تبدیل شده است. علاوه بر شستشوی نما، موارد دیگری هم مانند رنگ نما و قرار دادن پیچ و رولپلاک نما وجود دارد که در حوزه کار در ارتفاع بسیار سودمند است. انجام یک نماشویی ارزان و با کیفیت، به نظر بسیاری از افراد امری ناممکن است اما ما در مجموعه نماشویی و شستشوی نمای آریانما، امکانات و شرایطی فراهم کرده ایم که شما با هزینه و تعرفه کم، نماشویی نما خود را با کیفیت بالا انجام دهید.

اگر فرصت ندارید که مقاله را مطالعه نمایید … پادکست زیر را گوش دهید … !

در ادامه مطالب، تمامی قسمت ها و روش های کاری مجموعه آریانما، اعم از نماشویی با واترجت 250 بار، نماشویی به روش سندبلاست، به همراه قیمت متری آن برای انواع نما های سیمانی، آجری، کامپوزیت، سنگی، چوبی و شیشه ای را آورده ایم. همچنین مزایای نماشویی را برایتان آورده ایم. در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

انجام خدمات نماشویی در تهران

انجام خدمات نماشویی در تهران

نماشویی چیست؟

نمای هر ساختمان، اولین چیزی است که توجه افراد بیرون از آن ساختمان را به خود جلب می کند. حتی افرادی که در آن ساختمان سکونت داشته باشند، در هر دفعه ای که ورود و خروج انجام می دهند اولین چیزی که با آن برخورد دارند، قبل از اعضا، نمای ساختمان است. بنابراین مهم است که هر ساختمانی یک نمای زیبا و بی نقص و البته تمیز و پاکیزه داشته باشد. و صد البته که ظاهر و زیبایی تاثیر بسیار بالایی در روحیه و حال و هوای افراد و ساکنین دارد.

نماشویی ارزان در تهران

نماشویی ارزان در تهران

به دلایل مختلفی مانند گرد و خاک، آلودگی هوا، دود ماشین ها، باد و باران (که در برخی از شهر ها به دلیل آلودگی بیش از حد باران اسیدی به وجود می آید) و موارد دیگر، نمای ساختمان ها دچار کثیفی و آلودگی و لایه های جرم بسیار می شوند که این مورد برای همه افراد ناخوشایند است. راه چاره این موضوع، شستشوی نمای ساختمان یا همان نماشویی ساختمان و پاکیزه ساختن آن است. این مورد در شهر های بزرگ اهمیت افزون تری پیدا می کند و نیا به انجام نماشویی نما در  شهر هایی مانند تهران و کرج را بیشتر می کند.

نماشویی ساختمان در تهران

نماشویی ساختمان، فعالیت و فرآیندی است که طی آن، متخصصان و افرادی که در این حرفه مهارت دارند، با استفاده از تجهیزات موجود، پاک سازی و لایه برداری جرم های ایجاد شده و آلودگی ها را از روی سطح نما انجام دهند. این کار باعث می شود تا نمای ساختمان واضح و شفاف دیده شود و به زیبایی اولیه اش بازگردد. انجام کار نماشویی علاوه بر اینکه باعث تمیز شدن سطح می شود، مزایای دیگری هم دارد. در ادامه به ان خواهیم پرداخت.

مزایای نماشویی ساختمان در تهران چیست؟

انجام فعالیت نماشویی مزایای ویژه ای دارد که به صورت زیر بیان می گردد…

  • مورد اول این است که با نماشویی، نمای ساختمان پاک و پاکیزه می شود. در این حالت، به زیبایی و درخشندگی اولیه خود باز می گردد. همه افراد زیبایی را دوست دارند و در تلاش اند که زیبایی خود را حفظ کنند. در مورد ساختمان هم این مورد صدق می کند.
  • مورد دوم موضوع افزایش طول عمر نما است. در صورت انجام نماشویی، استحکام نما بالاتر می رود و با جلوگیری از ورود آلودگی و جرم به درز و شکاف ها، بر طول عمر نما افزوده می شود.

لیست قیمت و تعرفه نماشویی انواع ساختمان در تهران به صورت متری … هزینه نماشویی در شهر تهران و کرج چقدر است؟

قیمت کار نماشویی بسیار متفاوت است. این هزینه بسته به نوع مواد استفاده شده در کار، نوع سطوح، حجم و ابعاد کار می باشد. به طور مثال ساختمانی که نمای آن به مدت 10 سال هیچ فرآیند تمیز کاری بر روی آن انجام نشده باشد، قطعا نسبت به یک ساختمانی که در محدوده پاک و تمیز شهر باشد و با آلودگی هوا دست و پنجه نرم نکند، تفاوت قیمتی دارد. بنابراین نمی توان قیمت دقیقی برای انواع نما بدون بررسی گفت اما حدود و بازه قیمتی نماشویی برای نماشویی بالای هزار متر به صورت زیر است….

  • نماشویی نما های شیشه ای و کامپوزیتی ساده از متری ۷ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان می باشد.
  • نماشویی نما های آجری، سنگی، سیمانی و چوبی برای سند بلاست و واترجت از متری ۱۰ هزار تومان تا متری ۶۰ هزار تومان می باشد.

برای اطلاع از قیمت دقیق و متری برای ساختمان یا منزل تان و بازدید اولیه برای نماشویی با شماره های 0912830276609191750421 و شماره ثابت 02188423814 آقای خسروی تماس حاصل نمایید یا در واتساپ با کلیک بر روی یکی از این شماره ها 12 در ارتباط باشید.

روش های نماشویی (انواع خدمات نماشویی)

نماشویی به جهت اینکه در مکان های مختلف و شرایط مختلف، باید به روش متفاوتی انجام شود، دارای چندین حالت است. در واقع خدمات مختلفی برای نماشویی عرضه می شود که بسته به شرایط موجود می تواند پیاده سازی شود. هر کدام از این روش ها مناسب یک نوع آلودگی و نوع نما می باشند. خدماتی که برای نمای شیشه ای در نظر گرفته شده است، نمی توان برای نمای سفت و سخت آجری پیاده کرد. به عنوان مثال نمای شیشه ای هیچگاه به وسیله سندبلاست شستشو نمی شود. یا نمای بسیار آلوده و پر از دوده  آجری با تی کشیدن و یا مواد شوینده ساده به طور کامل تمیز نمی شود. در ادامه روش ها یا همان خدماتی که برای نماشویی قابل انجام است، به صورت گزینه ای آورده ایم…

  • نماشویی ساختمان با واترسند بلاست
  • نماشویی ساختمان با واترجت قوی و سه فاز
  • نماشویی ساختمان با دیسکلر (اسید شویی)
  • نماشویی ساختمان با طی (یا تی)، ابر و مواد شوینده

نیاز است تا با هر کدام از این موارد آشنا شویم. توضیحات کامل و جامع درباره هر کدام از این موارد بیان خواهیم کرد…

  • مورد اول : نماشویی با واتر سند بلاست

واتر سند بلاست، یک واژه تخصصی در حوزه صنعت می باشد. افرادی که تحصیلات آکادمیک در حوزه های مهندسی و قسمت های مختلف صنعت داشته باشند، قطعا این کلمه را شنیده اند. این کلمه از ترکیب واتر (water)، سند (sand)، و بلاست (blast) تشکیل شده است. کلمه water به معنی آب، sand به معنی شن و ماسه و blast هم به معنی انفجار و منفجر کردن می باشد. در روش واتر سند بلاست، که برای سطوحی که آلودگی بیش از حد دارند، استفاده می شوند، از فشار بسیار بالا و قوی آب، به همراه ماسه بادی یا همان سیلیس استفاده می گردد تا با وارد کردن نیروی زیاد آب با استفاده از دستگاه واتر جت به همراه پاشیدن سیلیس، جرم های سخت و چسبان را از بین ببرد. این روش از نماشویی دارای مزایای فراوانی است و می توان گفت یکی از بی نقص ترین و پر استفاده ترین روش های نماشویی است.

قابل توجه این که این روش به نام ماسه شویی هم بین افراد و هموم مردم رایج است. لازم به ذکر است که در صورت تخصص نداشتن و ماهر نبودن اشخاصی که شستشوی نما را انجام می دهند، به دلیل فشار بالای آبی که توسط واتر جت به وجود می آید، امکان دارد که سطح نما دچار آسیب گردد. به همین منظور باید در فرآیند نماشویی ساختمان تان، کار را به حرفه ای ها بسپارید.

  • مورد دوم نماشویی ساختمان با واترجت قوی (تک یا سه فاز)

در روش نماشویی با واتر جت، که با استفاده از دستگاه های پیشرفته واترجت با فشار آب بالا و قدرت زیاد، آب را به سطوح مورد نظر پاشش می دهند. به علت فشار بالای آبی که وجود دارد، تا حد مناسبی، گرد و غبار و آلودگی ها (اگر جرم های سطحی وجود داشته باشند) جرم های سطحی هم از بین می روند. قدرت دستگاه های واتر جت، مختلف است و بسته به تک فاز یه سه فاز، بنزینی و یا موارد دیگر، نیروی بیشتری به آب وارد می کند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه می تواند بسته به شرایط و خواست افراد آب سرد یا گرم را از خود عبور دهد. اما در نهایت با فشار بالا، آب را به سطوح می پاشد و در کل مسئول تامین فشار برای انجام نماشویی است.

  • مورد سوم نماشویی ساختمان با دیسکلر (اسید شویی)

روش جذاب بعدی برای نماشویی روش شستشو با اسید یا دیسکلر می باشد. این روش برای هر نوع نمایی کاربرد ندارد. علت این مورد هم به این خاطر است که در این روش، اسید های مختلف با درصد کم و به عبارتی کاملا رقیق شده، به سطوحی که دارای چربی، جرم های بسیار و یا دوده و غیره می باشد که چرب هستند و با فشار آب و به راحتی از روی سطوح پاک نمی شوند، استفاده می شود.

نماشویی دیسکلر و اسید شویی

نماشویی دیسکلر و اسید شویی

پس از اینکه چربی ها در اسید حل شده و به حالت مایع در آمدند، نوبت استفاده از دستگاه واتر جت است. در واقع در کنار استفاده از اسید، با فشار آب هم نماشویی را کامل می کنند. این روش بیشتر برای نما های سنگی استفاده می شود.

  • مورد چهارم نماشویی ساختمان با طی (یا تی)، ابر و مواد شوینده

روش آخر که قصد بیان آن را داریم، به نام نماشویی با طی (یا تی)، ابر و مواد شوینده است. این روش کاملا واضح است که برای نما های شیشه ای، نما های کامپوزیتی و برخی نما های سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش مواد شوینده مثل مایع و پودر شستشو به وسیله ابر بر روی سطح کشیده می شود و پس از تمام شدن این مرحله و گذشت زمان اندکی، به وسیله آب و با کمک طی کشی، نما به طور کامل شسته می شود. پس از این مرحله، به عنوان مرحله آخر، با استفاده از دستمال های مخصوص، پاکسازی نهایی سطح انجام می شود.

نماشویی ارزان در تهران و کرج

نماشویی ارزان در تهران و کرج

*** این نوع نماشویی بیشتر برای نما های شیشه ای و کامپوزیتی کابرد دارد.

تجهیزات مورد استفاده در نماشویی

نماشویی در گذشته به صورت امروزه انجام نمی شده اما جزو مشاغل تمیز کردن و نگهداری محسوب می شده است. در صورتی که اطلاعات بسیار در این مورد وجود ندارد. اما طبق مواردی که دیده شده برای شستن نمای کاخ های قدیمی و منازل با استفاده از نردبان و بستن چوب ها و آب انجام می شده است. اما امروزه به دلیل حضور تکنولوژی های مدرن و تجهیزات مخصوص و ویژه برای کار نماشویی، این فعالیت تخصصی تر شده و طبق اصول انجام می شود.

تجهیزات مختلفی برای نماشویی در تهران بسته به شرایط در نظر گرفته می شود که بسته به شرایط ساختمان متفاوت است و با توجه به آن، بهترین روش در نظر گرفته می شود. در ادامه تمامی این روش ها را بیان کرده ایم.

  • نماشویی با طناب (راپل)
  • نماشویی با داربست
  • نماشویی با کلایمر
  • نماشویی با بالا بر های صنعتی و جرثقیل

حال به بررسی خلاصه این روش ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

  • روش نماشویی با طناب (راپل)

در این روش همانطور که مشخص است با استفاده از طناب یا همان راپل انجام می شود. در واقع میتوان گفت این روش معتبر ترین و بهترین روش برای نماشویی با کیفیت می باشد. در این روش که برای نما هایی که ارتفاع بلندی دارند، استفاده می شود. با توجه به ارتفاع زیاد، ایمن بودن در حین کار اهمیت بالایی دارد و باید رعایت شود. طناب این ایمنی را تضمین می کند. در کنار طناب از گیره ها و کمربند و برخی دیگر از تجهیزات حفاظتی استفاده می شود. علاوه بر این تجهیزات حفاظتی، باید تجربه هم در کار وجود داشته باشد. علم به تنهایی برای این موضوع کافی نیست  و در کنار آن باید تجربه کاری افراد و مهارت ایشان هم به کار بسته شود.

نماشویی با طناب و راپل

نماشویی با طناب و راپل

حال نوبت بررسی مزایا و معایب این سیستم کاری است. در بحث مزایا می توان به قیمت مناسب و به صرفه نسبت به بسیاری از دیگر روش ها اشاره کرد. در کنار آن امنیت بالا و پیشگیری از خطرات محتمل هم مزیت دیگری است و خیال کارفرما را از بابت ایمنی راحت می کند. همچنین کیفیت بسیار بالایی را در کار با طناب مشاهده خواهید کرد. و به لحاظ زمانی بسیار سریع انجام می شود و در وقت شما هم صرفه جویی می شود. چون مانند روش هایی مثل نماشویی با داربست نیاز به نصب طولانی مدت ندارد. علاوه بر اینها، دسترسی که طناب به نقاط مختلف نما ایجاد می کند، تقریبا در هیچ روش دیگری مشاهده نمی شود. تقریبا می توان گفت در صورتی که از تجهیزات با کیفیت استفاده شود، این روش هیچ معایبی ندارد. اما طبق نظر مهندسان، در ساختمان هایی که معماری پیچیده دارند، استفاده از طناب و راپل کمی سخت خواهد بود و زمانبر تر از استفاده از داربست می باشد.

  • روش نماشویی با داربست

نماشویی با استفاده از داربست روش بعدی است. این روش با نصب کردن داربست در اطراف نما، دسترسی به تمامی قسمت ها ایجاد می کند و متخصصان می توانند نماشویی را انجام دهند. نصب داربست باعث می شود تا دقت و کیفیت کار بسیار بالا برود به صورتی که دسترسی به تمامی نقاط نما وجود دارد و هرگونه آلودگی از بین می رود و در کنار آن، به لحاظ ایمنی هم درجه بسیار مناسبی دارد.  البته که در این سیستم کاری هم باید از تجهیزات محافظتی مانند کمربند ایمنی و … استفاده کرد.

نماشویی ساختمان با داربست

نماشویی ساختمان با داربست

اما معایبی که می توان بر انجام کار نماشویی با استفاده از داربست گرفت، باعث می شود که ترجیح شما بر روش های دیگر باشد. موضوع اول زمان است. چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار است. زمان انجام این روش به خاطر اینکه نصب داربست و جمع کردن آن مدت زمان زیادی به طول می انجامد، بسیار طولانی است. علاوه بر آن به خاطر نیاز به نصب و اجاره داربست و جا به جایی با جرثقیل، هزینه بسیار بالاتری نسبت به روش های نماشویی با طناب یا راپل را نیاز دارد. بنابراین توصیه ما به شما این است که در صورتی که ساختمان شما معماری معمولی و عادی دارد، روش نماشویی با طناب را استفاده نمایید چون هم هزینه و هم  زمان کمتری را از شما خواهد گرفت.

  • روش نماشویی با کلایمر

در موضوع نماشویی با کلایمر ابتدا باید با خود کلایمر آشنا شوید. دستگاه کلایمر (یا به زبان انگلیسی climber) به معنی کوه نورد و بالا برنده می باشد. این دستگاه با استفاده از نیروی دست در نوع کلایمر دستی (مکانیکی) و یا جریان برق در نوع کلایمر برقی به سمت بالا یا پایین هدایت می شود. در ساختمان هایی که ارتفاع بالایی دارند، برای نماشویی از این دستگاه استفاده می شود. در واقع قسمتی به نام سبد برای این دستگاه در نظر گرفته شده است و اپراتور و شخصی که قرار است فعالیتی بر روی نما انجام دهد، در درون آن قرار می گیرد و جا به جا می شود. کلایمر ها همانطور که پیش از این اشاره شد، دارای دو نوع دستی و برقی هستند. کلایمر های دستی دسترسی کمتری دارند و فقط می توانند به بالا و پایین جا به جا شوند. اما کلایمر های برقی قابلیت جا به جایی در هر چهار جهت را دارند.

نماشویی با کلایمر در تهران

نماشویی با کلایمر در تهران

از این موارد که بگذریم کلایمر بسیار نسبت به داربست بهتر عمل می کند. کلایمر هم سریع تر از داربست نصب می شود و هم نسبت به نصب داربست هزینه کمتری را دارد. افراد با استفاده از کلایمر می توانند عملیات نماشویی و همچنین رنگ کاری نما و … را انجام دهند. اما بهترین گزینه برای نما شویی، طناب یا راپل می باشد. از کلایمر بیشتر در مواقعی استفاده می شود که ابزاری که اپراتور قرار است حمل کند، بیش از حد سنگین باشند.

  • روش نماشویی با بالابر های صنعتی و جرثقیل

نماشویی با بالابر های صنعتی یا نماشویی با جرثقیل، روش دیگر برای نماشویی است. این روش هزینه بسیار بالاتری را بابت نماشویی نیاز دارد. این روش با استفاده از بالابر های صنعتی و یا جرثقیل که بالا بر ماشینی محسوب می شود،  انجام می شود. در این بالابر ها هم یک سبد به همراه تجهیزات حفاظتی در نظر گرفته شده که کاربر نماشویی در آن قرار می گیرد و به بالای ساختمان می رود.

نماشویی با جرثقیل در تهران و حومه

نماشویی با جرثقیل در تهران و حومه

حال به سراغ مزایا و معایب این روش می رویم. در مورد مزایای نماشویی با جرثقیل و نماشویی با بالابر های صنعتی و هیدرولیکی، می توان به دقت مناسب و دسترسی کامل به تمامی نقاط اشاره کرد. اما در کفه دیگر ترازو، در قسمت معایب کار، مواردی است که هر کارفرمایی را از در نظر گرفتن کار نماشویی با جرثقیل منصرف می کند. معایب آن شامل، هزینه بسیار بالای اجاره جرثقیل، مسدود کردن قسمتی از راز و مسیر خیابان و از همه مهم تر محدودیت در ارتفاع کاری است به طوری که معضل بسیار بزرگی برای انواع ساختمان ها می باشد. پس پیشنهاد ما و متخصصان مجموعه، به استفاده از طناب و راپل برای نماشویی می باشد.

مواد مورد نیاز و مورد استفاده در انجام خدمات کار نماشویی

یکی از مواردی که در زمان نماشویی بسیار باید به آن توجه شود و انتخاب آن با وسواس انجام شود، موادی است که در فرآیند نماشویی استفاده می شوند. کیفیت این مواد باید بالا باشد. یعنی به لحاظ تمیز کردن و ضد آب بودن و درجه پاک کنندگی مورد تایید سازمان های مربوطه باشند. موادی که در نماشویی استفاده می شوند، بسته به نوع نما و آلودگی تفاوت می کنند. برای مثال برای پاک کردن آلودگی های از نوع چربی، باید از اسید های رقیق شده استفاده کرد و آب با فشار، جوابگوی این نوع نیست. در ادامه موادی که برای نماشویی استفاده می شود را بررسی می کنیم و موارد استفاده هر کدام را بیان می کنیم… لازم به ذکر است با توجه به نوع آلودگی ها، برای انجام نماشویی در تهران، باید مواد مناسب استفاده شود…

  • مواد شوینده عادی
  • ماسه صنعتی (سیلیس)
  • اسید های رقیق شده یا دیسکلر
  • مواد نانو

به صورت تیتر وار موارد بیان شد. حال به بررسی کامل این مواد می پردازیم.

  • مورد اول مواد شوینده

این مواد در واقع مواد کاملا عادی و با کیفیت هستند مانند شیشه پاک کن و برخی مایعات و جامدات پاک کننده. این مواد اغلب برای نما های شیشه ای و کامپوزیتی استفاده می شوند و عملا در نما های دیگر نمی توان از این مواد استفاده کرد.

  • مورد دوم ماسه صنعتی (سیلیس)

همانطور که در قسمتی از این مقاله اشاره شد، ماسه صنعتی به همراه آب با فشار بالا، در نما هایی استفاده می شود که جرم و کثیفی غیر قابل پاک شدن با آب، رسوب شدید و زنگ زدگی های زیادی داشته باشند. این ماسه به همراه آب توسط دستگاه واتر جت با فشار به سطح پاشیده می شوند. این ماده برای نما های آجری و سنگی و برخی دیگر قابل استفاده می باشند. میزان پاکیزه شدن و زیبایی نما در شستشو با ماسه و روش سند بلاست، بسیار فوق العاده می باشد.

  • مورد سوم اسید های رقیق شده یا دیسکلر

مواد اسیدی هم یکی دیگر از موادی می باشند که در فرآیند نماشویی استفاده می شوند. این اسید ها در حالت رقیق شده استفاده می شوند. اغلب استفاده های این اسید ها، برای نما های گرانیتی می باشد چون در نما های دیگر، در صورت استفاده، به خاطر حساس بودن نما، نما ممکن است به طور کامل از بین برود. حتی در نما های گرانیتی هم در صورت استفاده غیر اصولی و غیر مهندسی، نمای گرانیتی هم دچار آسیب می شود. نام دیگر این مواد، دیسکلر (یا به زبان انگلیسی  descaler) به معنی رسوب زدا و پاک کننده عمیق می باشد.

  • مواد نانو

مواد نانو هم آخرین مورد می باشند. مواد نانو به این دلیل که بر مبنای تکنولوژی های روز دنیا عمل می کنند، دارای بهترین روند پس از انجام کار می باشند. تصور همه افراد بر این است که این مواد آلودگی ها و جرم ها را به صورت عمقی پاک می کنند و به مدت طولانی، فضای نما را پاک و به دور از آلودگی نگه می دارند. و یک پاک کننده عجیب و غریب می باشند. اما در واقعیت اینگونه نیست. مواد نانو عملا نقشی در پاک کنندگی نما ندارند. تنها پس از نماشویی، بر روی نما قرار داده می شوند و به مدت نه چندان طولانی آن را از آلودگی محافظت می کنند. این کار باعث می شود که تا دوره نماشویی بعدی، آلودگی زیادی بر روی نما به وجود نیاید و در نماشویی بعدی، و از سختی کار تا حدودی کاسته شود. علت این مورد به این خاطر است که مواد نانو ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد جرم می باشند.

نماشویی با مواد نانو

نماشویی با مواد نانو

حوزه نانو چند سالی است که در کشور ما، رشد خوبی داشته و به درجات خوبی در لیست جهانی رسیده است. و استفاده از این مواد پس از نماشویی بسیار کارآمد خواهد بود. اما در کنار آن باید به این نکته توجه داشته باشید که به خاطر تکنولوژی بالایی که صرف ساخت و تولید این نوع مواد می شود، هزینه بالایی را برای استفاده از این مواد باید متقبل شوید.

*** نکته مهم اینکه مواد نانو نمی توانند برای هر نوع نمایی استفاده شوند و بسته به شرایط نما، می توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال، در نما های شیشه ای به علت جنس نما، نمی توان از مواد نانو استفاده کرد.

انواع نما برای شستشوی نما

نمای ساختمان ها انواع مختلفی دارند. بسته به نوع نما و استحکام و ظرافت آن، نوع و روش شستشو مشخص می شود. پس باید قبل از هر گونه تصمیم گیری درباره نوع نماشویی در تهران، انواع نمای ساختمان ها را شناخته باشیم. می توانید تمامی انواع نما های ساختمان را در ادامه ببینید.

  • نمای سیمانی
  • نمای آجری
  • نمای کامپوزیت
  • نمای سنگی
  • نمای شیشه ای
  • نمای چوبی

حال به بررسی این نما ها و نوع نماشویی شان می پردازیم.

  • نما های سیمانی:

استفاده از نمای سیمانی برای ساختمان ها، امروزه بسیار کمتر شده است و کمتر ساختمانی را جز ویلا ها و مراکز اقامتی خاص مشاهده می کنید که از این نوع نما باشند. اما در ساختمان های با سابقه و طول عمر بیشتر، نمای سیمانی وجود دارد.

نماشویی نمای سیمانی با قیمت ارزان

نماشویی نمای سیمانی با قیمت ارزان

برای نماشویی نمای ساختمان های سیمانی، بسته به نوع آلودگی و شدت آن، می توان از واتر جت و فشار آب، استفاده کرد. در صورتی که آلودگی بیش از حد باشد، می توان از سند بلاست و اسید شویی هم استفاده نمود. اما به شرطها و شروطها. در صورتی که کارشناس نماشویی نظر بدهد که این نمای سیمانی مقاومت چندانی ندارد، به ناچار باید به همان نماشویی با واتر جت کفایت کرد چون در غیر این صورت، نما آسیب خواهد دید.

  • نما های آجری

نما های آجری هم مانند نما های سیمانی، در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند اما حضور این نما ها در معماری امروزی کمتر به چشم می خورد. اما نماشویی باز هم موضوع مهمی برای نما است حتی اگر نما قدیمی باشد. برای نماشویی نما های آجری، اغلب کارشناسان و متخصصان، نماشویی با روش سند بلاست یا همان ماسه شویی را انتخاب می کنند. ماده ماسه صنعتی که در این روش به سطح پرتاب می شود، باعث زدودن انواع آلودگی ها می شود و نما را بسیار زیبا تر از قبل نشان می دهد.

نماشویی انواع نمای آجری با کیفیت بالا

نماشویی انواع نمای آجری با کیفیت بالا

*** نما های آجری خود دارای چندین مدل هستند که بررسی و بیان آنها در حوصله این مقاله نمی گنجد.

  • نما های کامپوزیتی

نمای کامپوزیتی در رده بندی نما های مدرن و امروزی قرار می گیرد. این نما زیبایی ظاهری ویژه ای دارد و در بین دیگر نما های ساختمانی، جلوه خاصی را نشان می دهد. اما به همان نسبت هم، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. چون این نما بسیار آلودگی را به خود جذب می کند. پس اهمیت نماشویی نماهای کامپوزیتی از نما های دیگر بیشتر است.

نماشویی نمای کامپوزیتی در تهران

نماشویی نمای کامپوزیتی در تهران

روش پیشنهادی اولیه اکثر کارشناسان، روش شستشوی عادی با ابر و طی (تی) و اسکاچ (اسکاج) و مواد شوینده می باشد. چون کمترین هزینه را خواهد داشت. اما در نما هایی که مدت طولانی تری است که نماشویی برای شان انجام نشده است، نمی توان تنها به نماشویی با ابر و طی و … اکتفا کرد. در این حالت از ماسه صنعتی (سیلیس) و روش سند بلاست استفاده می کنند. با توجه به حساسیت این نوع نما ها، نیاز است که شخصی که نماشویی را انجام می دهد، خبره باشد.

  • نما های سنگی

نما های سنگی، به دلیل مقاومت مناسبی که دارند، می توان گفت انعطاف بالایی در روش های نماشویی دارند. امروزه نما های بسیاری از خانه ها به دلیل مزایایی که نما سنگی دارد، اعم از طول عمر بالا و عایق دما و آلودگی بودن، از سنگ ساخته می شود.

نماشویی نما سنگی با قیمت مناسب

نماشویی نما سنگی با قیمت مناسب

برای نما شویی نما های سنگی، در صورتی که آلودگی کم باشد، با روش واتر جت و فشار آب که کمترین هزینه را برای شما خواهد داشت، نماشویی انجام می شود. اما در صورتی که مقاومت سنگ خوب باشد، مانند سنگ های تراورتن اصفهان و حجم آلودگی و مقدار آن زیاد باشد، می توان به روش ها خشن تر مانند سند بلاست یا ماسه شویی هم مراجعه کرد. البته در صورتی که با روش اول طبق نظر کارشناس نتیجه ای مناسب حاصل نشود به سراغ روش دوم می رویم. در صورتی که آلودگی ها از نوع چربی و دوده های غلیظ باشد، می توان با استفاده از اسید هم نماشویی را انجام داد چون نما های سنگی مقاومت مناسبی دارند.

  • نما های شیشه ای

نما های شیشه ای، یکی از نما هایی هستند که انجام کار نما شویی برای آنها، بسیار مهم است و در صورت داشتن آلودگی، جلوه بسیار نا مناسبی خواهند داشت. در کل نما های شیشه ای بسیار زودتر از بقیه نما ها، آلوده و کثیف می شوند.

نماشویی نما های شیشه ای در تهران

نماشویی نما های شیشه ای در تهران

در مورد شیوه نماشویی نما های شیشه ای، متخصص و کارشناس بسته به حجم آلودگی، روش های مختلفی را پیشنهاد می دهد. در گام اول، اگر حجم آلودگی کم بود، با واتر جت و فشار آب، نتیجه مناسب گرفته خواهد شد و مناسب آلودگی های کم است. اما در صورتی که دوره نما شویی شیشه رعایت نشده باشد و یا تحت تاثیر گرد و غبار و آلودگی هوای شدید قرار گرفته باشد، کارشناس روش دیگری را پیشنهاد می دهد. در این حالت ابتدا با واتر جت 250 بار، گرد و غبار تا حدودی گرفته می شود و در دفعه دوم، با استفاده از طی و ابرو اسکاج و مواد شوینده متداول، اعم از جامد و مایع، سطح شیشه شستشو می شود و تمامی جرم و آلودگی به وجود آمده آن از بین می رود.

  • نما های چوبی

نما های چوبی، آخرین نوع نمایی است که بررسی می کنیم. نمای چوبی دارای حساسیت بالایی است. در واقع به دلیل همین حساسیت، باید در شستشوی آن دقت فراوانی کرد. و از همه مهم تر اینکه شستشوی آن را به افراد خبره و با سابقه سپرد.

نماشویی نمای چوبی در تهران

نماشویی نمای چوبی در تهران

در نماشویی نما های چوبی با استفاده از دستگاه واتر جت 25 بار، سطح چوب شسته می شود و پس از آن یکسری مواد نگه دارنده و عایق به سطح چوب برای محافظت افزوده شود. بعضی افراد درخواست استفاده از مواد نانو عایق را می کنند و این مواد باعث طول عمر بیشتر نما و طولانی شدن مدت پاکیزگی آن می شود.

بعد از چه مدت باید دوباره برای نمای یک ساختمان شستشو انجام دهیم؟ یا دوره زمانی تکرار نماشویی چه مدت است؟

این مورد کاملا بسته به شرایط محیطی و نوع نما است. طبق نظر مهندسان و افرادی که در این حوزه خبره و حرفه ای می باشند، این زمان متغیر است. اما به محض این که نماشویی به پایان رسید، گرد و غبار، آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی دوباره شروع می کنند تا نما را آلوده کنند. باید توجه داشت که به مرور زمان روی نما رسوب و آلودگی ها جمع می شوند و شستشوی آن بعد از مدت ها بسیار سخت می باشد. این رسوبات نیز به نما نفوذ کرده و باعث خرابی نما و کاهنده عمر نما می شوند. مدت زمان مناسب تکرار نماشویی یا همان دوره تکرار آن، به تناسب منطقه ای که ساختمان در آن واقع شده است نیز تفاوت می کند که به عنوان مثال آیا آن منطقه آلودگی هوا دارد یا خیر.

برای مثال در موضوع مدت نماشویی در تهران، به علت آلودگی زیاد، قطعا با نماشویی در کرج و نماشویی در شهر های دیگر تفاوت خواهد داشت.

*** اما نکته ای مهم که کمتر متخصص و کارشناس نما شویی آن را به شما می گوید. بهترین فصل برای شستشوی نما از ابتدای بهار تا آخر تابستان است. در این فصول بارش باران اسیدی وجود ندارد و می توان مدت زمان بیشتری از تمیزی، زیبایی و درخشندگی نما بهره برد. همچنین خللی در کار نماشویی وارد نمی کند.

یک نماشویی کامل چقدر طول می کشد؟ یا زمان انجام نماشویی چقدر است؟

مدت زمان انجام شستشوی نما کامل بسته به نوع نماشویی و حجم کار که همان مساحت نمای ساختمان می باشد، متغیر است. بنابر این نمیتوان بدون داشتن اطلاعات نمای ساختمان و شرایط مرتبط تعیین دقیق زمان انجام نماشویی را مشخص کرد. در صورتی که می خواهید برآورد حدودی داشته باشید که چه مدت طول می کشد تا نماشویی به طور کامل انجام شود، با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

بازدید پروژه نماشویی، مهم ترین کار قبل از شروع فرآیند نماشویی…!

بازدید کردن پروژه نماشویی، یک فرآیند مهم قبل از شروع نماشویی است. یکی از علت های این موضوع، این است که برآورد حدودی قیمتی برای کارفرما مشخص می شود و ایشان می توانند بسته به شرایط موجود، تصمیم گیری کنند. و همانطور که قبل از این اشاره شد، برآورد زمانی هم انجام می شود که این هم در تصمیم گیری کارفرما نقش مهمی دارد.

جدای از این موارد، با بازدید کردن پروژه شما با فرد متخصص و مجموعه ایشان بیشتر آشنا خواهید شد و نسبت به آنها تصمیم گیری خواهید کرد. شستشوی نما در تهران، موضوع مهمی است که نیاز به مشاوه دارد.

*** بازدید پروژه نماشویی توسط متخصصان آریانما، به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

نماشویی در تهران به همراه بیمه کارگران و افراد متخصص و کارشناس مجموعه !

همیشه گفته می شود اول ایمنی بعد کار… این ضرب المثل همواره بر سر زبان ها بوده است و افراد سعی بر آن داشته اند که بر محوریت این ضرب المثل حرکت نمایند. بنابراین ما در مجموعه آریانما، تمامی کارگران، متخصصان و کارشناسانی که در محل نماشویی حضور دارند را بیمه کرده ایم تا در صورت اتفاق، مشکلی متوجه هیچ کدام از طرفین نشود. با توجه به اینکه هزینه های بالایی که برای درمان در تهران وجود دارد، نماشویی در تهران باید به همراه بیمه باشد تا خیال کارفرما راحت باشد. این موضوع برای تمامی خدمات شرکت اعم از پیچ و رولپلاک نما ، رنگ نما و … هم برقرار است.

نماشویی ارزان در کنار کیفیت مناسب کار….

مجموعه نماشویی آریانما یکی از مجموعه های ارائه دهنده خدمات نماشویی می باشد که مناسب ترین قیمت را به همراه حفظ کیفیت بالا برای انواع خدمات نما را ارائه می دهد. تمامی مشتریان ما، ما و خدمات ما را به عنوان یکی از به صرفه ترین و بهترین خدمات دهنده در حوزه نما می شناسند. به همین دلیل پس از ارائه پروژه نماشویی و دیگر خدماتشان به ما، چندین بار آن را تکرار کرده اند. به علاوه خدمات دهی و پاسخگویی ما هم به صورت آنلاین و هم تماس تلفنی می باشد. بنابراین شما می توانید از راه های ارتباطی موجود در انتهای صفحه با ما ارتباط بگیرید و پروژه خود را جهت بررسی اولیه به دست ما بسپارید.

 

سوالات متداول:

1-قیمت نماشویی در تهران دقیقا چقدر است؟

قیمت کار نماشویی وابسته به موضوعات مختلفی به مانند نوع سطح مورد نظر برای نماشویی، حجم و ابعاد کار و موارد دیگر وابسته است. همچنین سابقه نماشویی هم می تواند در تعیین قیمت موثر باشد. با در نظر گرفتن همه این موارد، قیمت نماشویی از 7 هزار تومان شروع می شود. اطلاعات بیشتر درباره قیمت را در مقاله مطالعه نمایید.

2-انواع نما های ساختمان برای نماشویی کدامند؟

نمای سیمانی، نمای آجری، نمای کامپوزیت، نمای سنگی، نمای شیشه ای و نمای چوبی انواع نما های موجود هستند.

3-روش های مختلف نماشویی کدامند؟

نماشویی ساختمان با واترسند بلاست، نماشویی ساختمان با واترجت قوی و سه فاز، نماشویی ساختمان با دیسکلر (اسید شویی)، نماشویی ساختمان با طی (یا تی)، ابر و مواد شوینده چهار روش نماشویی می باشند.

4-از بین تجهیزات نماشویی کدام مورد درخواست بیشتری می باشند؟

به طور قطع نمی توان درباره این مورد اظهار نظر کرد. اما به طور کلی خدمات راپل یا همان نماشویی با راپل بیشترین درخواست و تقاضا را برای کار نماشویی دارد.

تماس با ما