راپل

نماشویی ساختمان با داربست
شستشو نما با طناب در تهران
می 4, 2020
کار در ارتفاع
آگوست 2, 2022
راپل

راپل

امتیاز ما

راپل

راپل یا (Rappel) واژه ای است که در زبان انگلیسی با اصطلاح (Abseiling) مشهور است. راپل در لغت به مفهوم پایین آمدن با طناب است. در ابتدای اختراع این محصول افرادی مانند سنگ نوردان، کوه نوردان بیشتر از این فناوری بهره می بردند. به مرور زمان، این فناوری وسیع تر شد و با توسعه یافتن ابزارها و کاربرد های آن، در همه ی بخش ها و شغل ها نیز از این شیوه استفاده می شود. امروزه راپل به عنوان یکی از ابزار های کارآمد و قابل اطمینان و از همه مهم تر به صرفه برای برای فعالیت هایی مانند نماشویی، رنگ نما، پیچ و رولپلاک نما و کار های خدماتی دیگر مرتبط با نما مورد استفاده قرار می گیرد. ما در شرکت نماشویی آریانما خدمات راپل را با مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم می کنیم. برای توضیحات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

*** اگر فرصت مطالعه این صفحه را ندارید، با گوش دادن به پادکست زیر در زمان خود صرفه جویی نمایید.

 

راپل در تهران چیست؟

راپل در قدیم اکثرا هنگام پایین آمدن از صخره های با ارتفاع بالا انجام می گرفت و با گذشت زمان با توجه به کاربرد  آن در بعضی منطقه هایی که عبور ازآنجا سخت بود گسترش زیادی پیدا کرد برای نمونه در گروه های نظامی پایین آمدن افراد از بالگرد به منطقه مشخص.

راپل

راپل

حال راپل به عنوان یک وسیله کاربردی در قسمت صنعتی مشهور شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در شغل هایی مثل کار در ارتفاع در مراکز صنعتی یا شهری و گاهی تفریحی مانند زیپ لاین ها و جنگل نوردی بر روی درختان و … این ابزار را می توانیم مشاهده نماییم.

راپل همچنین می تواند یک ابزار کاملا خطرناک تلقی شود و نباید به واسطه ی اشخاص بدون تجربه و بدون تجهیزات کامل استفاده گردد. این ابزار عمدتا به واسطه ی اشخاصی که صخره نوردی، یخ نوردی، جنگل نوردی، دره نوردی و کوهنوردی را انجام می دهند کاربرد دارد. راپل ابزاری سریع و مطمئن برای پایین آمدن از ارتفاع می باشد.

چرا انجام خدمات راپل برای نما خواهان بسیاری دارد؟

فعالیت های مرتبط و مورد استفاده راپل امروزه مورد درخواست بسیاری از افراد می باشد. خدمات راپل افزون بر اینکه در زمان و هزینه صرفه جویی می شود می تواند کیفیت کار انجام شده را نیز تا نسبت زیادی بالا ببرد. این خدمات در رشته های متفاوتی صورت می گیرد مثل پیچ و رولپلاک نما، نماشویی، رنگ نما، نقاشی.

از دیگر مزایای استفاده از راپل می توان به مزیت هایی علاوه بر افزایش کیفیت کار مانند کاهش ترافیک در محیط و افزایش ایمنی عابرین از محل خدمات ساختمانی هم اشاره کرد. همه این موارد در کنار هم باعث شده تا راپل بیشتر از دیگر تجهیزات کار در ارتفاع مورد استقبال قرار گیرد.

قیمت کار با راپل در تهران

قیمت راپل و کارهای آن را اغلب اندازه و حجم پروژه و کارمشخص می کند. هرچقدر ابعاد کار بزرگتر باشد هزینه راپل افزایش خواهد یافت. شما عزیزان می توانید با استفاده از آیکون پیام واتساپ در گوشه سمت راست سایت برای استعلام دقیق از خدمات راپل نمای ساختمان اقدام کنید.

ابتدا عکس پروژه خود را برای همکاران ما در واتساپ ارسال کنید و در صورت توافق کار در سریعترین زمان ممکن انجام می شود. همچنین می توانید آدرس محل ساختمان تان را ارسال کنید تا بازدید حضوری به صورت کاملا رایگان توسط نماشویی آریانما برای شما عزیزان انجام شود.

راپل در تهران

راپل در تهران

همانطور که می دانید در هر فعالیت و خدماتی که صورت می گیرد یکی از مهم ترین و اصلی ترین عامل ها در تعیین انجام شدن یا نشدن یک پروژه ساختمانی هزینه ها است. در حوزه کار در ارتفاع هم این موضوع صادق است و عدد کلی نمیتوان برای هر کاری تعیین نمود.

نکته…! جالب است بدانید که با اجرای پیچ و رولپلاک نما نما بدون استفاده از داربست و با استفاده از راپل حدودا 60 درصد در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد!

انواع خدماتی که با راپل انجام می گیرد!

همانطور که پیش از این گفته شد، استفاده زیادی از در عرصه های مختلفی می شود که در این قسمت از نوشته به فعالیت قابل اجرا در نمای ساختمان با استفاده از دسترسی طناب خواهیم پرداخت. امروزه چهار فعالیت که درخواست و تقاضا زیادی به شکل راپل کاری را دارد شامل موارد زیر می باشد:

  • نماشویی نمای ساختمان (شستشوی نما با راپل)
  • رولپلاک و پیچ کردن نما
  • رنگ نما
  • و …

چهار فعالیت ذکر شده فوق بسیار پر تقاضا می باشد. البته به هر حال فرد یا انجام دهنده کار باید از تجربه و مهارت بسیار زیادی برخوردار باشد تا قادر باشد مراحل انجام کار را به طور کامل اجرا کند به ویژه در انجام فعالیت شستن و تمیزی نمای خارجی ساختمان که  به علت فشار زیاد آب ، حفظ تعادل مهم است و باید فرد راپل کار تعادل خود را با سرعت آب حفظ کند.

*** در ادامه هرکدام از فعالیت های گفته شده را هم به اختصار بررسی خواهیم کرد.

  • نماشویی نمای ساختمان

در حال حاظر به علت آلودگی هوا باید حداقل سالی 1 تا 2 دفعه به شستشوی نمای ساختمان اقدام نمود. چرا که ظاهر ساختمان در طول زمان آلوده و کثیف می شود. طی سال های گذشته شستن نمای ساختمان بدون داربست غیر قابل اجرا بود و برای شستن نمای ساختمان حتما باید داربست نصب می شد. که این کار زمان و هزینه زیادی می برد و برای تعداد زیادی از افراد غیر قابل اجرا بود. اما اکنون می توان شستن نمای ساختمان را با شیوه های متفاوتی مثل راپل که درباره آن بحث شد انجام داد که نیازی به هزینه گزاف و دردسرهای مربوط به نصب داربست را ندشته باشد.

شستن نما با راپل

شستن نما با راپل

در این شیوه شستشوکار قادر است به تمام بخش های نمای ساختمان من جمله بالاترین قسمت ساختمان ، بالکن ها و شستن شیشه نما دسترسی و شستن آجر نما ، سنگ نما و دیگر بخش ها را با عملکرد بالا و دقت لازم انجام دهد. جالب است بدانید که شست و شو نما ساختمان حتی برای نما های جدید و نو ساخته شده نیز نیاز است چرا که زمان ساخت با ریختن مصالح و گچ و سیمان روی بخش نمای ساختمان ظاهر ساختمان ناخوشایند و زشت می کند که می شود با کمک گرفتن از نماشویی به ساختمان های نوساز به نمای خیلی تمیزی دست یافت .

  • پیچ و رولپلاک نما با راپل

از مهم ترین فعالیت های راپل پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما به شمار می آید. در سال های گذشته داربست های سنگین در کوچه و خیابان شهر را مشاهده کرده بودیم. این داربست ها باعث ایجاد ترافیک و خیلی از مشکلات می شد اما در حال حاظر از راپل کاران برای انجام نمای ساختمان استفاده می کنند. همان گونه که اشاره کردیم خوبی استفاده از راپل کاران بالا بودن کیفیت آن ها است که علت آن می تواند در معرض بودن راپل کار به همه ی قسمت های دشوار ساختمان می باشد.

پیچ و رولپلاک نما متشکل است از یک بست و همین طور یک پیچ فلزی می باشد که برای قوی کردن سنگ نمای ساختمان در جای مناسب  خود از آن استفاده می شود عالی ترین نمونه پیچ و رولپلاک نما پیچ گالوانیزه است که در مقابله با وضعیت جوی مختلف مقاومت لازم را دارد و قادر است که سال های زیادی بر روی نمای ساختمان کار و حفاظت و تثبیت سنگ نمای ساختمان را به خوبی اجرا کند. همین طور باید از بتونه هم رنگ نما برای پوشاندن ته پیچ ها بعد از تمام شدن اجرای پیچ رولپلاک نمای ساختمان استفاده شود تا از فاصله 5 متری کمتر ته پیچ ها نمایان نباشد .

مزایای پیچ و رولپلاک نما با راپل این است که با استفاده از این شیوه نسبت به داربست، سرعت عمل و دقت کار در آن بالاتر می باشد. عمر مفید ساختمان با استفاده از این روش بالا رفته و همچنین می توان با پیچ کردن نما از سقوط سنگ بروی ساکنان و سایر مردم جلوگیری کرد.

  • رنگ نما با راپل

چند علت وجود دارد که رنگ آمیزی نمای ساختمان بوسیله راپل می تواند اولین انتحاب شما باشد. اصلی ترین علت آنها کاهش نسبتا زیاد در هزینه ها می باشد که به خاطر سرعت عمل زیاد فرایند انجام کار و نیز استفاده نکردن از داربست که با این کار صرفه جویی خیلی زیادی برای کارفرما می شود چون که هزینه داربست و یا کلایمر خیلی زیاد بوده است و هزینه و زمان زیادی را می خواهد.

دومین علت برای استفاده از شیوه رنگ آمیزی نما با راپل برای پوشش نمای ساختمان، دقت و ذکاوت بسیار بالا در این شیوه است؛ چرا که نماکار قادر است به شکل عمودی از پایین تا بالا نمای ساختمان را حرکت کرده و در ارتفاعات متفاوت توقف کند و به نقاشی یا رنگ آمیزی اقدام کند.

راپل با قیمت ارزان

راپل با قیمت ارزان

راپل بیشتر در چه مکان هایی استفاده می شود؟

راپل کاری به ۲ شکل اجرا می شود. ( راپل، کمک گرفتن از طناب برای سقوط از ارتفاعات نیز می باشد).

  1. راپل کاری برای انجام کارهای صنعتی
  2. راپل کاری برای انجام کار های ورزشی و تفریحی (که این مورد در حیطه صحبت ما نیست)

کاربرد راپل در روش صنعتی برای انجام فعالیت های مثل شستن نمای ساختمان و پیچ و رولپلاک و رنگ آمیزی و نور پردازی ساختمان است.

انجام خدمات نما با راپل بهتر است یا داربست؟

برای انجام فرایند های مختلف در زمینه های ساخت و ساز و ساختمان این که از راپل یا داربست استفاده شود، از جهت های مختلف داری اهمیت زیادی هست. در ادامه به برتری های راپل نسبت به داربست می پردازیم…

راپل بهتر است یا داربست

راپل بهتر است یا داربست

سرعت عمل کار

اصلی ترین و اولین ویژگی راپل نسبت به داربست بالا بودن سرعت عمل کار در استفاده از راپل است. در سال های گذشته برای فعالیت ساختمانی از نصب داربست استفاده می کردند. این گزینه خیلی زیاد سرعت کار را کاهش می داد و زمان کلی کار افزایش می یافت. اما راپل سریع نصب می شود و راحت جمع آوری می گردد.

کم بودن هزینه ها

راپل هزینه خیلی کمتری در مقایسه به نصب داربست دارد. چون که داربست متشکل از قطعه های آهنی است که قیمت خیلی زیادی نیز دارد. اما راپل کاران بدون آن می توانند به خوبی از عهده ی انجام کار بر بیایند.

مناسب مکان های شلوغ

یکی  دیگر از خصوصیت های اصلی فعالیت های نما با راپل و بدون استفاده از داربست که سبب می شود اشخاص زیادی به سمت آن بروند شایستگی کاربرد آن در محل های شلوغ و پررفت و آمد است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در ترافیک یک خیابان گیر افتاده اید و علت آن هم کارگران بر روی داربست مشغول به کار بوده اند. اما راپل کاران در مکان هیچ گونه مزاحمت و ترافیکی ایجاد نمی کنند و مشکلی در رفت و آمد افراد به وجود نخواهد آورد .

بالا بودن ایمنی

کار بر روی داربست بر عکس تصور مردم نمی تواند سبب بالا بودن امنیت کارگران شود. چرا که کارگران زمانی که بر روی داربست مشغول به کار هستند هیچ نوع وسیله ایمنی را به خود وصل نمی کنند و همین مسئله می تواند سبب اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبران آن ها شود. حتما تا به حال اخبار بسیاری را در زمینه سقوط کارگران از داربست شنیده اید.  اما در خدمات نما بدون استفاده از داربست راپل کاران از طناب های ویژه ای استفاده می کنند که سبب می شود امنیت آن ها به دفعات افزایش یابد.

دسترسی به همه قسمت ها

وقتی که از داربست برای خدمات نما استفاده می شود کارگران به شکل مستقیم به قسمت های سخت دسترسی نخواهند داشت. اما این مشکل در خدمات نما بدون داربست وجود ندارد. چون راپل کاران به آسانی و راحت به همه ی قسمت ها سخت نما دسترسی دارند.  این مسئله می تواند سبب بالا رفتن کیفیت کار شود و رضایت بیشتر کارفرما را به دنبال داشته باشد. و همین طور باعث افزایش سرعت انجام کار نیز می شود. راپل کاران در موقع انجام کار از انعطاف زیادی برخوردار می باشند.

کاربرد طناب

در زمان کار کردن راپل کاران از طنابی به نام ” کارابین ” استفاده می کنند. این طناب ها طوری  محکم  وقوی هستند که  تضمین صد در صدی امنیت جان افراد را در پی دارد. همین طور استفاده از ” هشتی ” می تواند آن ها را به طناب محکم کند و از افتادن احتمالی آن ها جلوگیری به عمل آورد. وسیله های دیگری نیز مثل چکش , هارنس , رول و مته , کلاه ایمنی و دستکش می تواند به مراحل امنیت آن ها را ضمانت کند. راپل کاران طنابی را که با استفاده از آن در ارتفاع آویزان می شوند اگر به هر علتی راپل کار به پایین بیافتد چون طناب بیشتر از حد معینی کش نخواهد آمد طناب از برخورد آن ها با زمین جلوگیری می کند.

جمع آوری زود پس از تمام شدن کار

وقتی که از داربست برای خدمات استفاده بشود پس از تمام شدن کار باید وقتی را برای جمع آوری داربست صرف کرد. اما استفاده از راپل کاران این مشکل را ندارد و نیاز به وقت زیادی برای جمع آوری نیست.

عدم جا گذاشتن وسایل در مکان

از داربست در سال های قبل که خیلی زیاد استفاده می شد، در بیشتر اوقات کارگران وسایل خود را در محل کار فراموش می کردند. اما از وقتی که استفاده از راپل کاران شیوع پیدا کرده است این مشکل نیز تا حدودی بر طرف شده است.

چگونه یک راپل کار ماهر بشویم و از آن درآمد کسب کنیم؟

برای آموزش راپل یا کار در ارتفاع نباید از معلق شدن ترس داشته باشید.  ابتدای کار آموزش راپل یاد گیری با وسایل مربوطه است. پس از آموزش چگونگی استفاده از وسایل راپل برای دفعه اول شخص کار آموز از یک مکان دو متری یا سه متری آویزان می شود که ترس و روش کار را یاد بگیرد.

در عرض یک هفته آرام آرام از ارتفاعات پایین شروع می شود تا به نقاط داری ارتفاع بیشتر می رسد. پس از یک هفته کار روش انجام پیچ و رولپلاک را روی سنگ نما آموزش می بیند. و در هفته های آتی آموزش های مختلف داده می شود.

آیا راپل همراه بیمه باید باشد؟

اشخاصی که با طناب در ارتفاع کار میکنند به جز امنیتی که دارند ظهور بعضی از حوادث برای آن ها امکان پذیر است. به همین دلیل همه راپل کاران بیمه حوادث می شوند تا اگر در زمان انجام کار مشکلی برای آن ها پیش آمد توانایی پرداخت خسارت را داشته باشند. در نماشویی آریانما همه افراد دارای بیمه می باشند که خیال کارفرما از این بابت راحت باشد.

درآمد راپل کاران چقدر است؟

به طور معمول یکی از سوال هایی که بیشتر مردم پرس و جو می کنند این است که یک راپل کار روزانه یا ماهانه چقدر درآمد دارد؟ در جواب به این سوال باید گفته شود که میزان درآمد هر طناب کار باتوجه به مهارت و تجربه ی او سنجیده می شود. بیشتر اشخاصی که در بخش راپل کاری خدمت رسانی می کنند درآمد بسیار  بالا در مقایسه به همه ی شغل های دیگر دارند.

قیمت راپل و راپل کاری

قیمت راپل و راپل کاری

البته برای افراد جدید که وارد کار شده اند کم ترین حقوق بدون وسایل روزانه ۳۵۰ تومان و ماهانه ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان می باشد. و حقوق افرادی که در این زمینه با تجربه و مهارت  می باشند حداقل حقوق روزاه ۵۵۰ و حقوق ماهانه برابر ۱۵ میلیون و پانصد هزار تومان می باشد. و بیشترین حقوق برای افراد حرفه ای روزانه یک میلیون و پانصد که حقوق ماهانه معادل ۴۵ میلیون تومان می باشد.

کلام آخر

برای انجام خدماتی مثل اجرای نمای ساختمان، شستن نمای ساختمان و… بهترین مورد کمک گرفتن از راپل کاران است. زیرا به جز مزیت هایی که درباره آن ها گفته شد قادرند به سرعت کار را انجام بدهند و کاهش هزینه و وقت را نیز می توان یکی دیگر از عامل های مهم در این بخش به شمار آورد.

اما باز هم برخی از افراد مشغول در این حرفه به روش های قدیمی مانند داربست و ….. عادت کرده اند و هنوز هم داربست را بهتر از راپل می دانند. همانطور که صفحه نماشویی آریانما اشاره کردیم، بسته به شرایط می توان روش های مختلفی را پیشنهاد داد.

تماس با ما