آب بندی نمای ساختمان چگونه است؟

انواع روش های شستشوی نمای ساختمان
انواع روش های شستشوی نمای ساختمان
می 13, 2019
ویژگی های مهم در آلاچیق و لمبه چوبی
ویژگی های مهم در آلاچیق های چوبی!
می 13, 2019
آب بندی نمای ساختمان چگونه است

آب بندی نمای ساختمان چگونه انجام میشود؟

آب بندی نمای ساختمان

درز بندی و آب بندی نمای ساختمان از اصول مهندسی و جز لاینفک پروژه می باشد نفوذ هوای سرد و گرم و همچنین آب به داخل ساختمان آسایش ساکنین را کاهش خواهد داد و مصرف سوخت را تا بیست و پنج درصد بالا می برد.

بسیار پیش می آید که نمای ساختمان جدا از اینکه نوساز باشد یا قدیمی ساز، رطوبت بیرون ساختمان را به داخل ساختمان منتقل کند و در نتیجه دیوارهای داخلی ساختمان آسیب دیده و اگر مدت زیادی از این قضیه بگذرد رنگ دیوار و حتی وسایلی که در داخل منزل با دیوار تماس دارند را با آسیب روبرو میکند .

 البته در نماهای شیشه ای و کامپوزیت شاهد ورود مستقیم آب باران به داخل ساختمان می باشیم که بسیار آزار دهنده است.

موارد کاربرد آب بندی کردن نما :

به منظور جلوگیری از نفوذ باران و همچنین رطوبت از آببند کردن نما استفاده میشود.

آب بندی  کردن نما از نفوذ سرما و همچنین گرما در فصول مختلف به داخل ساختمان جلوگیری میکند.

آب بندی کردن نما از شوره زدگی نما جلوگیری میکند.

یکی از مهمترین کاربردهای آب بندی  کردن نما را میتوان در جلوگیری از آلودگی نما نام برد.

از مواد گوناگونی به منظور آب بندی کردن نمای ساختمان استفاده میشود که چسب های پلی اورتان و همچنین سیلیکون از مهمترین این مواد هستند.

چسب های مورد استفاده در آب بندی کردن نما:

یکی از چسب هایی که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت داشته و همچنین قابلیت رنگ خوری و سمباده پذیری بسیار خوبی دارد و در آببند کردن نما استفاده می شود، چسب پلی اورتان میباشد.

از چسب هایی که به منظور چسباندن قطعات شیشه به کار میرود و برای چسباندن کاشی، آلومینیوم و سرامیک نیز کاربرد دارد، چسب سیلیکون میباشد.

چسب های سیلیکون ویژگی و مزیتهای بسیار زیادی دارند که میتوان به مقاومت در برابر فشار، انعطاف پذیری، مناسب برای آببند کردن نما ساختمان و همچنین جلوگیری از رشد گیاهان گوناگونی همچون قارچ ها و کپک اشاره کرد.

برای پر کردن درزهای مختلفی همچون فواصل میان درب و پنجره ها، چارچوب، ترک ایجاد شده در دیوارهای گچی، از چسب اکریلیک برای آببند کردن نما استفاده میشود. البته از این نوع چسب در سطوحی همچون شیشه ای، چوبی و فلز نیز استفاده میشود.

چسب های اکریلیک که در درزبندی و آب بندیکردن نما کاربرد دارند از ویژگی هایی همچون بی بو بودن، خشک شدن سریع، مقاومت در برابر اشعه یو وی و همچنین انعطاف پذیری بالا برخوردار هستند.

آب بندی کردن نما در نماهای سیمانی، درزبندی کردن نمای کامپوزیتی، نماهای آجری، نمای کرتین وال، فریم لس و شیشه کاربرد دارد.

در کل اجرای آب بندی نمای ساختمان امری است که حوصله و دقت زیادی را از طرف پیمانکار می طلبد، برای همین امر بهتر است با دقت بالا در انتخاب پیمانکار، تنها یکبار نمای ساختمان خود را آب بندی نمایید .

تماس با ما