ویژگی های مهم در آلاچیق های چوبی!

آب بندی نمای ساختمان چگونه است
آب بندی نمای ساختمان چگونه است؟
می 13, 2019
خدمات نما ساختمان بدون داربست در تهران
اقداماتی لازم برای تعمیر ساختمان
می 13, 2019
ویژگی های مهم در آلاچیق و لمبه چوبی

چهار ویژگی های مهم که باید در آلاچیق های چوبی دنبال آن باشید

آلاچیق ها در تمام دنیا به عنوان یک سایه بان و سرپناه، مورد قبول قرار گرفته اند و اگر یک آلاچیق باکیفیت انتخاب کنید متوجه خواهید شد چه مزایای چشمگیری دارد. آلاچیق های چوبی بسیار به زیبایی ساختمان کمک می کند و برای انواع ساختمان های مدرن و سنتی متناسب است!

در اینجا چهار ویژگی مهم یک آلاچیق را معرفی می کنیم که موقع انتخاب و ساخت باید به آن توجه کنید تا سالهای سال بتوانید با کیفیت بالا از آن استفاده کنید.

1. مواد و فینیش

ابتدا باید بررسی کنید تا ببینید رویه چوبی سطوح تا چه میزان صاف است. چوبی را انتخاب کنید که سطح آن کاملا صاف شده باشد یا لایه ای از چسب لمینت روی آن باشد که فینیش آن بسیار صاف است و خطر تراشه شدن برای آن وجود ندارد.

2. اتصالات و قاب ها

برخی فروشندگان از اتصالات نامناسبی استفاده می کنند که ظاهر نهایی چوب را خراب می کند. از فروشندگان بپرسید برای پیوستن چارچوب ها به هم از چه اتصالاتی استفاده می کنند. اگر ممکن است بخواهید به شما عکس هایی از این اتصالات نشان بدهند. بهترین حالت اتصال قاب ها، اتصالات نامرئی است که در آن اتصالات را در داخل چوب قرار می دهند و دیده نمی شود.

3. محافظت از چوب در برابر پوسیدگی

آلاچیق های چوبی بسیار مستعد ابتلا به پوسیدگی و هوازدگی هستند و به همین دلیل خیلی مهم است که محصولی را انتخاب کنید که در برابر نفوذ آب مقاوم سازی شده باشد. اگر تیرها و پایه های چوبی آلاچیق روی زمین قرار بگیرد، به دلیل نفوذ آب به این پایه ها و تیرها، چوب به سرعت دچار پوسیدگی می شود. به همین دلیل بهتر است محصولی را انتخاب کنید که از تماس با سطح زمین محافظت شود. برخی از آلاچیق ها با اتصالات فولادی به زمین وصل می شوند که از این تماس جلوگیری می کنند و این می تواند به خوبی از آن ها در برابر پوسیدگی محاظفت کند.

4. منابع پایدار

جنگل های جهان برای همه ما بسیار مهم است، چون منبع تهیه مواد اولیه تجدید پذیر و انرژی، مهم ترین وسیله حفظ تنوع زیستی و نیز حفظ منابع خاک و آب است. بهترین حالت این است که از آلاچیق هایی استفاده کنید که از منابعی تهیه شده باشد که یکی از گواهینامه های رسمی حفاظت از جنگل ها مانند PEFC را دریافت کرده باشند. بسیاری از جنگلهای دنیا امروز در معرض خطر است و انتخاب محصولاتی که چوب آن از منابع پایدار تهیه شده است امر مهمی است.

تماس با ما